Vai esat par lata nomaiņu pret eiro?

Es pats nezinu. Lielākie mīnusi - nebūs viena no valsts neatkarības simboliem un celsies ar lēcienu(augstāku vai zemāku - nav svarīgi) cenas. Pārējais - tikai plusi - pēc manām domām, protams.

mojito (2012-12-05 20:14)      Maverickam ganiebildiishu par SVF krediitiem-vieniigaa lielaa kljuuda,faktiski noziegums bija njemt kriitu,lai glaabtu liikdegunjus. Paareejaa nauda bija vajadziiga,jo valsts bija bez 5 minuuteem defoltaa. Aa, nu jaa-vareetu jau drukaat latus un dot pensijaas, budzetniekiem utt, tikai buutu taada pati inflaacija kaa pirms 20 gadiem. Nedomaaju,ka tas ir risinaajums.
Latvijai tos krediitu tachu neuzspieda-varejaam mieriigi pazinjot pensionaariem,skolotaajiem, medikjiem-naudas vair snav, turpmaak pensijas un algas sanjemsies valsts obligaacijaas, cilveeki buutu laimiigi :)
Bet ja velreiz par eiro: buus eiro , buus inflaacija. paliks lats-buus inflaacija. Jebkuraa gadiijumaa taa buus! Plus,ja atstaajam latu,tad jaalaizh briivajaa peldeejumaa,kaad ajeega to uztureet taada puseiro embrija staavoklii-piesietu. Latvijas Banka vispaa rnekad modernajos laikso nav izmantojusi suvereenas valuutas priekshtrociicas-devalvaaciju( lai veicinatu eksortu) ...nu taadas manas domas. Eiro -tas ir prestizhi, kaa dolaars. Protams ir miinusi,bet mana izveele ir par labu eiro.

janisb (2012-12-05 20:27)      Es gada laikā konvertācijas dēļ pakāšu kādus 100..200ls, tāpēc noteikti atbalstu eiro ieviesšanu. Tas tikai ubagiem naf izdevīgi...

HRDS (2012-12-05 20:28)      lasu un briinos... te viis esot par eiropas naudu celts un savests kaartiibaa, pat atkritumus vaacot par es naudu... :) tik nav ne vaarda, ka eiropa atbalstitu musu razotajus vai lauksaimnieciibu...! :) Tas viss tiek veidots lai taadi auni panjem krediitu siltinaat maaju un tad brauc uz angliju vergot Pa 12 stundaam rupnicaa vasejot burgerus kurus suutit uz shejieni.. :D

antans_dzenis (2012-12-05 20:30)      Jēga no lata ir tad, ja valsts ar to kaut ko iesāk, lieto kā finanšu instrumentu, - piem, kā poļi to pamanījušies ar zlotu darīt. Tā kā lats jau labu laiku ir stingri piesaistīts eiro, tad no tā lielas jēga snav un daudz vairāk ieguvumu, protams, būtu pilnībā uz eiro pārejot.

selnija_ (2012-12-05 20:55)      Esmu pret un man ir argumenti:
1.Līdz ar naudas nomaiņu, dzīve kļūst dārgāka tieši tautai, ne jau saujiņai bagātnieku. Tā bijis iepriekš un nav pamata domāt savādāk. Kāpēc tā notiek, par to varētu runāt atsevišķi.
2. Sveša nauda, kur svešvalodā būs rakstīts , kas tas ir u.t.t. Man tuvāka Latvijas nauda.

prisma (2012-12-05 21:08)      Biju pret iestāšanos ES, esmu pret EUR ieviešanu, ja vajag manus prātuļojumus par šīm tēmām, slinkums rakstīt, izlasiet kaut vai graviera sacīto, kam pievienojos.

dviiniite (2012-12-05 21:13)      Maverick, Tu man jautā kas bija vainas PSRS?
Man nebija izvēles iespēju, bet tagad ir un viss ir atkarīgs no manis pašas, ... kādu darbu darīt, kur dzīvot, uz kurieni braukt ceļojumā, kādu mūziku klausīties, kādās sacencībās piedalīties, kādā skolā mācīties, kurā veikalā iepirkties, kur un ko ēst vakariņās un ko brokastīs..., vai vispār pasūtīt internetā utt. Un es parasti neizvēlos Krieviju un Krievijas preces, tas arī visu izsaka. Krievija ar visiem saviem milzīgajiem dabas resursiem ir uz bankrota robežas, tik vien spēj kā parazitēt uz citu tautu rēķina. Un tikko nokrītas naftas cenas tā izprovocē karu... Arī padomju gados viss bija par maksu, ja svarīga bija kvalitāte...

selnija_ (2012-12-05 21:19)      Tikko izlasīju visus komentus. Gravieris jau visu pateica, skaidri un saprotami. Fakts ir viens: būs problēmas tautai vēl vairāk.

marmorakaraliene (2012-12-05 21:35)      Maverick un gravieris pateica visu svarīgāko. Es - pret.

Mava_feikais_profils (2012-12-05 22:11)      dviiniite - un kāda tev tagad ir izvēle ?
Lasīt sēnes Īrijā vai zemenes Spānijā ?
Kāda jēga izvēlēties skolu, ja mācību programma, it sevišķi eksaktajās zinātnēs ir degradējusies līdz amīšu līmenim, bet visas Īrijas kartupeļu vagas ir pilnas ar Latvijā saštancētiem "juristiņiem" un "ekonomistiņiem", kas nejēdz mājā pat rozeti nomainīt ?

Jā, PSRS bija sava pasaule un ne viss tajā bija labs un pareizs. Bet varbūt pavaicā savai vecmāmiņai, vai "krievu laikos" viņa ar savu pensiju varēja gan dzīvokļa īri nomaksāt un vēl pie reizes arī paēst ? Šodien Latvijā, cik man zināms, ne visi pensionāri to var atļauties.

Ja vēl tev vēl tavā "Eiropas skolā" būtu iemācījuši mazliet arī DOMĀT PAŠAI, tad varbūt arī saprastu, ka Krievijai līdz bankrotam ir daudz tālāk, nekā Eiropai (kur reāls bankrotu vilnis šobrīd gāžas pāri vienai valstij pēc otras).

Kaut vai tāpēc, ka ES ekonomikai trūkst reāla "seguma" un šī ekonomika patiesībā ir kāršu namiņš, kurš sabruks pie mazākās krīzes. Jā, Krievijas ekonomika ir primitīva, bet tā ir reāli "nosegta" kaut vai ar dabas resursiem, kuru Eiropā jau palicis pamaz. Turklāt ES ekonomika ir pilnībā atkarīga no Austrumāzijas rūpniecības, jo pašā Eiropā neko nopietnu ražot šobrīd vairs nav izdevīgi, viss, kas tiek ražots, ir ar mākslīgu un neadekvātu cenu, kas savukārt ir nepieciešama, lai "kāršu namiņš" vēl nesabruktu.

Savukārt Krievija ir spējīga eksistēt pati par sevi, arī tad, ja pārējā pasaule vienā brīdī pazustu. Varbūt ne tik labi, bet eksistētu.

Un ja man būtu jāizvēlās - braukt ar Krievijā ražotu autobusu, vai uz līzinga iegādātu Mersedesu, tad es labāk dzīvotu atbilstoši savām iespējām, nevis stutētu tās pašas ES bankas. Bet mēs jau tagad esam smalki. Mums Krievijas preces par prastu. Labāk Eiropas - bet uz kredīta ! :)

karbonaade (2012-12-05 23:28)      Nu Mavs kā ar bomi pa pieri nodeva :D
Respect :)

conventus (2012-12-05 23:40)      Atbildēšu Tev Maverick es :)
1.PSRS bija nevis savienība, bet gan Krievija. Skaitījās tā savienība, bet reāli visur bija jārunā krieviski un par pastāvēšanu uz latviešu tiesībām varēja aizbraukt uz ziemeļiem.
2.PSRS ekonomika bija viens no iemesliem, kāpēc viss sabruka. Tas nebija novēršams. Protams, ja iepretim nebūtu citu valstu nesalīdzināmi attīstītākas ekonomikas, tad rezultāts būtu cits.
3. Šeit cilvēks bija kā cietumā bez iespējas kādreiz daudz nopelnīt un ceļot.

Eiropā šie trūkumi nav. Tās ekonomikai iepretī nav graujoši pārākas citu valstu ekonomikas. Par beztiesīgu vergu arī neviens neuzskata. Eiropā vergs (Tādi kā mēs Latvijā) ir cienījams un godājams, ja tikai viņš maksā kaut jel kādus nodokļus. Toties mūsu vietējie varasvīri vairāk attiecas pret tautu kā pret PSRS laiku vergu. Eiropietis savam vergam galviņu paglauda, kompeti iedod un kādus prieciņu ar´atļauj! Ir taču labāk!

skarbaiskungs (2012-12-05 23:45)      Man nav liela sajēga par finansēm, bet dažš te lej tāādus ūdeņus, un vēl gudrus terminus pa starpai ieskalo.. Par tām ntajām devalvācijām ar.. Tīri primitīvi, novienādo latu ar eiro, un tad paskaties uz rēķiniem un uz algu. Un pat nav ko cerēt, ka uzņēmēji tūlīt metīsies visiem celt algas. Es vismaz to nedarīšu..

damn (2012-12-06 00:33)      Par

somziiliite (2012-12-06 09:14)      Esmu pret - lai Eiropa vispirms sakārto savas nebūšanas...tik nestabilā laikā mainīt naudu - neprāts!

Polus (2012-12-06 09:50)      Ne pārāk skrupulozi, bet par dažiem punktiem, kas te ir uzkrītoši:
1) maybex, varbūt neesi pamanījusi, bet cenas veikalos mainās ik dienas;

2) fargo, vispār jau ar eirozonu galīgi nav tik traki. Itālijas aizņemšanās likmes ir zemākās pēdējo 2 gadu laikā. Jautājums ir par Spāniju, bet kopumā situācija krietni labāka, kā tika gaidīts;

3) "ES neatbalsta ražošanu" - absolūtas muļķības. Skatoties tieši uz ražojošajiem uzņēmumiem, milzīgs % no tiem iekārtas ir pirkuši tieši ar ES fondu atbalstu. Neesiet slinki, paskatieties gada pārskatus;

Vēl pie 3. punkta - nevis "ES neatbalsta", bet gan "bāleliņi neizmanto", jo vieglāk taču ir uzcelt n-to viesu namu, nevis kaut ko ražot.

4) "ES iznīcināja zvejniecību, cukura rūpniecību" - gan kuģu, gan cukura fabriku īpašnieki saņēma dāsnas kompensācijas. Ja negribēja, neviens nespieda tās paņemt. Ja nemaldos, Jelgavas cukurfabrikas bijušais akcionārs ir viens no lielākajiem zemju īpašniekiem - klusi sēž un nezīmējas, jo suns zina, ko ir ēdis.

5) "eksaktās zinātnes amīšu līmenī" - a) izglītības degradācija sākās jau krietni pirms iestāšanās ES; b) degradācijā vistiešākajā veidā vainojami pašu bāleliņu nevēlēšanās iespringt, bet gan būt ´baltajām apkaklītēm´;

6) "pensionāri nevar atļauties" - jā, nevar atļauties, lielā mērā tāpēc, ka 1/3 iedzīvotāju nemaksā nodokļus. Kāds tam sakars ar ES?

7) SVF kredīts.. - tās bija sekas, cēlonis bija infantīla naudas tērēšana. mojito pārējo jau aprakstīja;

8) Eiropai nerūp mūsu labklājība, viņi gaida, kad mums pašiem tā sāks rūpēt;

9) "Krievijas preces par prastu" - lēts, bet nekvalitatīvs krievu auto beigu beigās izmaksās tikpat, cik krietni kvalitatīvāks un komfortablāks japānis. Tas no pieredzes.

gravieris (2012-12-06 11:15)      Ja paklausās varas vīru un viņu pakaļskrējējus par argumentiem euro ieviešanai,tas tie ir vienkārši smieklīgi: ērtāka kredītatdošana /un atklaizņemšanās,jo pasi jau mēs strādāt nestrādāsim/,labāk atrasties lielā kuģī /Titānikā/,ne mazā laiviņā sabangotā pasaules okeānā,ērtāk būšot ceļot/protams,ja būs vispār par ko ceļot,bet visdrīzāk jau ka nebūs/.Murgojums par kautkādu eirokodolu,jeb klubu,kur tad visi draudzīgi apkampšoties un kopīgi fočēšoties/kurā mūs protams neviens ne mūžam neuzņems.Pietiks viņiem savējo pietuvināto,kur tad arī tiks viss lemts/ Vienas vienīgas šauras merkantīlas vēlmes.Tā ir tā reālā tufta,ko mums te stumj priekšā.Neviena normāla argumenta.Neviena.

p_p (2012-12-06 12:00)      Pret! Arī pret ES.
Mēs te tā tadā Sūnu ciemā, gaidām, kad ieradīsie kaut kāds mistisks laimes lācis un visu mūsu vietā sakārtos. Tā nenotiek.

Pievienojos iepriekšminētajiem argumentiem, īpaši šim: "lai Eiropa vispirms sakārto savas nebūšanas...tik nestabilā laikā mainīt naudu - neprāts!" (c) somziiliite

Vucis (2012-12-06 12:00)      Polus (2012-12-06 09:50) viedoklis

Šo viedokli es jau gaidīju. 100% piekrītu.

Elektrods (2012-12-06 12:53)      Arī piekrītu Polus viedoklim.
Tie, kuri naivi tic, ka lats ir stabils, tiešām nesaprot, ka tas ir piesaistīts eiro ?! Tātad inflācija ir neizbēgama ar valūtas nomaiņu vai bez...
Patiesībā lata eksistence tā pa īstam izdevīga ir vienīgi tiem pašiem līkdeguņiem - maiņas peļņa, vājais eksports, u.c.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu