Operatīvais vai finanšu līzings fiziskai personai

Kurš ir izdevīgāks pie auto iegādes? Kādi ir plusi un kādi mīnusi?
Jautā Tiigjeriite 2011-03-26 20:09

mojito (2011-03-26 20:12)      Vaitad fiz. personai ir pieejams operatiivais liizings? Nemaz nezinaaju...

marmorakaraliene (2011-03-26 20:17)      A līzinga devējs neko nepaskaidroja?
Skatoties, ko gribi - ja gribi, lai beidzoties līzinga termiņam auto pārietu tavā īpašumā, tad izmanto finanšu līzingu. Līzinga maksājumi gan būs lielāki par operatīvā līzinga maksājumiem.
Operatīvais līzings pēc būtības ir ļoti līdzīgs ilgtermiņa nomai. Banka līdz noteiktam laikam nodod klienta rīcībā šo automašīnu un klients šā termiņa laikā sedz amortizācijas jeb nolietojuma vērtību.

Elizabete1957 (2011-03-26 20:26)      operatīvais līzings ir izdevīgāks, ja a/m ņem uz 5 gadiem , bet pēc pārs gadiem kad beidzas rūpnieciskā garantija pārdot un ņem atkal jaunu un operatīvajā līzingā ikmēneša maksājumi mazāki, bet grib mašīnu izpirkt, tad operatīvais nav izdevīgs , jo pēc operetīva lizinga nomaksas termiņa beigās paliek vēl diezgan liela summa, kuru ir jāmaksā finanšu līzingā, līdz ar to līzinga laiks pagarinās un rezultātā bankai procentos samaksāsi dubultā...bet ja grib izpirkt a/m un ir pietiekama summa pirmajai iemaksai un ir iespējas veikt lielākus ikmēneša maksājumus , tad izdevīgāk finanšu līzings jo īsāks līzinga periods , jo mazāk procentos pārmaksāsi banka..ceru ka manu skaidrojumu sapratīsi:)

Elizabete1957 (2011-03-26 20:32)      P.S. vēl ir visādas nianses ..vai ņem pilnīgi jaunu a/m vai lietotu ? ja jaunu, tad rēķinies ar ikgadēju obligāto a/m apkopi , tehnisko apskati un KASKo un OCTA apdrošināšanām..tā ir ievērojama summa

typhoo (2011-03-26 20:47)      Opliizee pirmkaart ir nobraukuma ierobezhojums, kas pie lieliem nobraukumiem var peedeejaa gadaa likt nolikt to auto pie setas, jo taa ir izdeviigaak, nekaa maksaat par paarbraukto. Njemot auto atpakalj, var gadiities ka buus baigaa piekasiishanaas pie auto teh. un vizuaalaa staavoklja.

andzipa (2011-03-26 21:37)      Ja gribi (vari atļauties) braukāt vienmēr ar jaunu mašīnu, vari ņemt operatīvo- tas ir kā nomāt mašīnu un ik pa pāris (max 3 gadiem) ņem nākošo. It kā maksājums ikmēneša ir mazāks, bet būsi maksātāja uz mūžiem. Finansu: izmaksāsi ātrāk vai lēnak un auto Tavs. - tas pamats, nianses ja vajag, tad saki....

Apriori (2011-03-27 08:58)      Viennozīmīgi atbildēt nevar. Tas atkarīgs no daudziem faktoriem: kādas markas mašīna, cik ilgi un cik intensīvi tiks izmantota, kā mainās auto tirgus vērtība atiecībā pret bilances vērtību. cik likvīda ir konkrētā marka. uz kādiem noteikumiem noslēgti līgumi, sevišķi operatīvais līzings, tur jāskatās, kādi ir nobraukuma ierobežojumi,vai, un uz kādiem noteikumiem drīksti auto izpirkt, kādi ir noteikumi, ja gribi auto mainīt un tt..

Polus (2011-03-27 10:19)      Mašīna kā investīcija, protams, ir naudas izšķiešana. Tie 30%, kurus mašīna zaudē tūlīt pēc izbraukšanas no salona, faktiski ir prēmija, ko Tu samaksā, lai zinātu par konkrēto auto pilnīgi visu. Ja nemaksā tos 30% un pērc mazlietotu auto, tad vienmēr pastāv risks nopirkt brāķi.

Operatīvo līzingu, manuprāt, ir vērts ņemt, ja Tev mašīna būs īsts darba zirgs, lai tad pēc noteiktajiem gadiem vari atdot reāli nolietotu auto. Ja auto netiek lietots tik intensīvi, bet beigās tik un tā atdots līzinga devējiem, tad būtībā zūd jēga pārmaksāt sākumā (par asimetriskās informācijas problēmas risinājumu).

none (2011-03-27 12:58)      Polus-tavs viedoklis ir, ka op līzingu vērts ņemt tad, ja plānots ar auto pietiekoši daudz braukt. Bet saskaņā ar iepriekšējiem pāris viedokļiem, kompānijas, kas iznomā vāģi, pret to jau ir nodrošinājušās, ieviešot nobraukuma ierobežojumus etc :)

Polus (2011-03-27 13:52)      none, jā, es to zinu, bet runa ir par to, vai auto paredzēts lietot kaut vai tuvu maksimāli atļautajai nobraukuma robežai vai arī svētdienas izbraucieniem. Jautājumu par izmantošanas intensitāti tas pēc būtības nemaina, turklāt, ja nemaldos, tad arī par nobraukuma ierobežojuma latiņa nav viens konstants skaitlis, bet tā var variēt. Gluži vienkārši mainās mašīnas beigu vērtība - jo vairāk brauc, jo lētāka kļūst mašīna, attiecīgi palielinot ikmēneša maksājumu operatīvajā līzingā. Turklāt nobraukums jau nav vienīgais nolietojuma indikators.

AmonGoth (2011-06-27 16:24)      veelviens taisaas barot zhiidus :) nopeerc skaidraa un miers.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Twitter Draugiem Facebook Google+ uz e-pastu
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu